Mali ekonomiści- po co wymyślono pieniądze ?

Projekt uczy dzieci jak być świadomymi konsumentami. Pozwala rozwinąć swoją przedsiębiorczość.Uczniowie poznają historię pieniądza, zbadają monety i banknoty. Dzięki zabawom i obliczeniom pieniężnym zrozumieją na czym polega oszczędzanie oraz jak planować wydatki. 

 

WPROWADZENIE

Na rozgrzewkę dzieci  przenosły się do świata emocji.

 

Stajemy się bogatsi, narazie w wiedzę. Poznaliśmy 3 waluty oraz bacznie przyjrzeliśmy się zabezpieczeniom na banknotach. Pod lupą odkrywaliśmy elementy umieszczone na awersie i rewersie.

 

Tajemniczy Ambroży Przygoda pozwolił nam odpowiedzieć na pytanie:Czy warto oszczędzać pieniądze? Dowiedzieliśmy się na co odkłada pieniądze 💸 i pomogliśmy uzbierać brakującą kwotę, wybierając najbardziej korzystną ofertę banku🏦.

Czym są i po co wymyślono transakcje bezgotówkowe? Dowiedzieliśmy się podczas ostatnich zajęć wykorzystując grę dydaktyczną związaną w przepływami pieniężnymi 💵🪙. Zaprojektowaliśmy także własną kartę płatniczą, a pieniądze powędrowały na konto kolegi z klasy 😆 .

Co mówią nam produkty w sklepie? Uczniowie podczas zajęć zamienili się w prawdziwych tropicieli sprawdzając jakie symbole znalazły się na opakowaniach artykułów spożywczych. Następnie zdobytą wiedzę wykorzystały przy zakupach produktów najlepszych dla zdrowia i środowiska 🌿.